Tuesday, December 13, 2011

Hodnocení webu H & H Pensiony Harrachov

H & H Pensiony Harrachov jsou dva malé pensiony nabízející ubytování ceským i zahranicním turistum. Majitel pensionu nás oslovil za úcelem hodnocení webu, který vznikl v roce 2002. Cílem webu je získat nové zákazníky a poskytnout jim maximum informací o ubytování. Web není marketingove podporován, majitel ve vetší míre neinvestuje do placené reklamy. Web si mužete prohlédnout na adrese www.hhph.cz.

Obecne existují 3 možnosti jak mužou uživatelé vstoupit na webové stránky:

Zadáním domény hhph.cz do adresního rádku prohlížece. To ale znamená, že uživatelé už pension znají nebo videli doménu na vizitkách, billboardech apod.Proklikem z placené reklamy (napr. z banneru, PPC inzerátu, firemního zápisu nebo PR clánku).Proklikem z neplacené reklamy (zejména z full-textových vyhledávacu [Google, Seznam]).

Vzhledem k tomu, že majitel pensionu neinvestuje do placené reklamy, mel by se spolehnout zejména na dobré umístení stránek ve full-textových vyhledávacích (Google, Seznam). Za dobré se považuje umístení na první stránce výsledku vyhledávání, tj. do 10 pozice.

Podívali jsme se na to, jak si web stojí ve full-textových vyhledávacích na duležitá klícová slova:

H & H Pensiony Harrachov, pozice ve vyhledávacích

Web nelze najít na žádné z výše uvedených klícových slov, vetšinou se jedná o pozici na minimálne páté strane výsledku vyhledávání. Šance oslovit nové zákazníky je tedy mizivá.

Predem nutno podotknout, že web pochází z roku 2002, internetove receno z dob dob prehistorie. Technické zpracování je tedy poplatné dobe a je jen vecí majitele stránek prijmout fakt, že doba se mení a 9 let starý web moc muziky nenadelá. A protože vše souvisí se vším, tak i technické zpracování má samozrejme vliv na umístení webu ve vyhledávacích (viz predešlá kapitola).

Namátkou vybíráme tyto nedostatky:

Krom technického zpracování má velký vliv na umístení stránek ve vyhledávacích také pocet a kvalita zpetných odkazu. Podívali jsme se, jak si na tom web z hlediska zpetných odkazu stojí.

H & H Pensiony Harrachov, zpetné odkazy

Na web vede 183 externích odkazu z 82 domén. Jestli je to hodne nebo málo by vyplynulo až ze srovnání s konkurencí.

H & H Pensiony Harrachov, zpetné odkazy

Vetšina externích odkazu smeruje na Homepage. Text uzavrený v odkazech casto neobsahuje klícová slova. Ani jedna zpráva není dobrá.

Nikdo se evidentne nevenuje budování zpetných odkazu, web zaostává i v této oblasti.

Na internetu existuje rada katalogu, ve kterých lze získat placený nebo neplacený zápis. Mezi nejduležitejší katalogy patrí Firmy.cz.

H & H Pensiony Harrachov využívají neplacenou variantu zápisu na Firmy.cz. Ta sice nenabízí tolik možností jako placená verze, ale porád je to lepší neco než nic. Duležitou soucástí zápisu je popis (na obrázku zvýraznený cervene), který je nutné vhodne vyplnit (využít klícová slova). Bohužel i v tomto smeru marketingová podpora webu pokulhává.
H & H Pensiony Harrachov, Firmy.cz

Pri našem hodnocení jsme vyšli z cíle webu, kterým je získání nových zákazníku. Namátkou jsme vybrali nekolik oblastí, které s tímto cílem souvisí. Mohli bysme se zamerit na radu dalších oblastí (informacní hodnota webu, využití sociálních sítí, diskusní fóra, merení efektivity, …), ale jednak by to bylo na dlouhé povídání, a jednak by to nemelo smysl.

Naše resumé zní, že 9 let starý web muže sloužit jako muzejní kousek, nikoliv jako efektivní marketingový nástroj. O to víc v situaci, kdy není podporovaný žádným jiným komunikacním kanálem.

Vzhledem k tomu, že zimní sezóna je v plném proudu, doporucujeme web podporit napr. PPC inzercí (Sklik, AdWords). Tyto kampane mohou bežet okamžite a mohou tak prispet k získání nových zákazníku ješte letos. Rychlé a efektivní muže být i využití sociálních sítí, zejména Facebooku.

Z dlouhodobého hlediska je vhodné web co nejdríve prepracovat v souladu s moderními trendy. Duležité je nepodcenit výber agentury, které se redesign sverí. Ne každá agentura doopravdy rozumí tomu, co za doprovodu fanfár nabízí a slibuje.

Návrh redesignu musí vycházet z peclivých analýz (Best Practices, Analýza klícových slov, wireframes), ze kterých vzejde struktura a obsah webu. Pouze tento postup je predpokladem pro dobré umístení stránek ve vyhledávacích a s tím související naplnení cílu na web kladených.

Po spuštení nového webu se nesmí zapomínat na prubežné budování zpetných odkazu, pravidelné vyhodnocování návštevnosti webu, efektivity kampaní apod. Zajímavou možností jak za málo penez dosáhnout hodne muziky je barterová smena s obchodními partnery nebo jiné guerilla techniky.


View the original article here

No comments:

Post a Comment