Thursday, December 22, 2011

SEO Trends in 2011?

Nu in 2010 het eind nadert, zien wij met zijn allen 2011 optimistisch tegenmoet . In de wereld van de SEO, hebben wij geen belangrijke veranderingen dit jaar ondervonden, natuurlijk ben ik  nieuwsgierig  wat de toekomst voor 2011 inhoud. In dit artikel  zal ik met je enkele Seo trends delen waar je je volgend jaar op kan focussen.

Sociale media Optimalisering is de nieuwste incarnatie in het SEO gebeuren. Website’s als reddit, stumbleupon del.icio.us en het nederlandse ekudos kennen nog steeds een enorme groei. Als je intensief met Seo bezig bent en je vergeet je site te optimaliseren en te promoten via deze social media kanalen dan laat je een enorme kans liggen. Het is zeer eenvoudig te doen als je bijvoorbeeld een blog bezit dan zijn er verschillende  social media plugins te verkrijgen om net als op deze blog onder elke posting diverse icoontjes te krijgen waardoor de lezer heel simpel jou artikel op de verschillende social media website’s kan doorplaatsen, en natuurlijk kan je zo zelf  ook je eigen posts zo promoten. Google en de andere grote zoekmachines hechten enorme waarde aan deze vorm van  backlinks en het zal je Seo strategie een enorme boost geven.

Er zijn sommige webmasters die zich meer met de off-page optimimalisatie van hun website bezig houden, eerder dan met de on-page optimalisering. Maar in 2011, zou je met beide  bezig moeten  zijn, en de aandacht van de  on-page optimalisering niet laten verwateren. Een belangrijke factor is de Laadtijd van je website. Google, die altijd bezig is om hun zoekmotor te verbeteren heeft beslist de website’s te straffen die een langere ladingstijd hebben. Ook zal het verkeerde  gebruik van Metatags in je websitecode  zal een negatief effect opleveren in de rankings van de belangrijkste zoekmachine’s.

Smartphones zijn alomtegenwoordig, In totaal werden wereldwijd in 2010 ruim 90 miljoen smartphones verkocht. Deze Smartphones zijn allemaal voorzien van internet toegang en laten het belang van mobiel internet verder toenemen. Deze tendens gaat zeker in 2011 nog groeien. Dus je website aanpassen en optimaliseren voor mobiele gebruik  is zeker een must. Het probleem dat zich nu nog steld is dat er momenteel een heleboel verschillende smartphone’s en browsers op de markt zijn, En je kan moeilijk je website voor al deze smartphone’s en browsers testen. Al deze ontwikkelingen zijn momenteel ook nog sterk aan het evolueren. Het eenvoudigste wat je nu kan doen is daarom zoveel mogelijk de huidige webstandaarden volgen bij het aanpassen van je mobiele websites. Een mogelijkheid ook is een alternatieve website maken gericht op de  smartphone, het design van een alternatieve mobiele website hou je best zo simpel mogelijk.

Video’s zijn onmisbaar in je Seo strategie. Website’s als YouTube een van de de populairste video website  op het Web vandaag en nu al groter als Yahoo als zoekmachine in de V.S. Je kan een videosite als YouTube gebruiken voor een bepaald keyword wanneer je zelf een video uploadt. Zorg steeds dat je  video’s steeds van een duidelijk omschrijvend keyword voorzien is,  juist zoals u een keyword voor een artikel optimaliseert, moet je ook de titel van een video optimaliseren voor je keyword. Om je video nog beter vindbaar te maken, moet je in de omschrijving duidelijk en specifiek zijn. Gebruik dus in je videobeschrijving dus zorgvuldig keywords waarop u gevonden wilt worden, En natuurlijk begin je in je omschrijving met de volledige url naar je website voor meer informatie.

Één van de belangrijke tendensen in de online zoekseigenschappen is het gepersonaliseerde zoeken, en deze tendens zal in 2011 nog opmerkelijker zijn. Google, de grootste zoekmachine heeft van het gepersonaliseerd zoeken een standaardoptie gemaakt. De gepersonaliseerde zoeksresultaten zijn gebaseerd op de gebruiker zijn surfgewoontes en eerdere zoekopdrachten.  Dit is nu ook is niet meer voorbehouden aan zoekers met een Google Account, maar geldt sinds kort voor iedereen! Dus meer dan waarschijnlijk zal je minder bezoekers ontvangen met de zoekopdrachten in Google, of je moet een veel opgevraagde website bezitten.

Sinds het uitkomen van Google Maps heeft Google hard zijn best gedaan om zijn dienstverlening te verbeteren door het toevoegen van bedrijfgegevens in Google Maps. Hierdoor is het zelfs vandaag een geduchte tegenstander van de Gouden Gids geworden. Sinds 2010 geeftt Google eveneens de resultaten uit Google Maps aan zijn klassieke pagina’s weer. Wanneer je nu er voor kiest om geen gebruik te maken van de lokale zoekopdrachten van de optimalisatie van uw website, dan is dit een spijtige zaak. Er wordt vewacht dat de enige zoekresultaten die resultaten zijn die zijn aangepast aan persoonlijke zaken, zoals interesses, vorige zoekopdrachten en de locatie waar ze zich bevinden. Dit is een logische tendens want gebruikers van internet worden steeds afhankelijker van hun Smartphones, Ipads en pda’s. Alles wijst erop dat lokale zoekopdrachten in 2011 een nog belangrijkere rol gaan spelen en dus is het tijd om daarop in te spelen.

No comments:

Post a Comment