Sunday, January 1, 2012

Je website snel indexeren in Google

Heel wat mensen denken dat  geïndexeerd worden in Google weken (of zelfs maanden) duurt, maar dit kan natuurlijk sneller. Bijna iedereen kan zijn website binnen de paar uren in de index van Google krijgen. Er zijn verscheidene manieren om snel geïndexeerd te worden. Je site snel indexeren in Google en dit in een paar stappen die ik  gewoonlijk  doe om een gloednieuwe website snel geïndexeerd te krijgen. Zelfs als uw website al is geïndexeerd,  kan je deze stappen toepassen. Ook bij iedere nieuwe post die je maakt kan je dit gebruiken.

Ping je website of je nieuwe post met Pingoat. Dit is een eenvoudige gratis dienst die een reeks zoekmachines  zal verwittigen dat er nieuwe inhoud op je website staat, en dit kan helpen om je plek in Google te verbeteren.

Om wat vaart in het indexeren te krijgen gebruik ik ook altijd de diensten van identi.ca, dit is een open-source sociale netwerk- en microblogging-dienst. De dienst maakt gebruik van Laconica, een micro-blogging-softwarepakket dat gebouwd is aan de hand van de OpenMicroBlogging-specificatie. Gebruikers kunnen korte tekstberichten sturen van maximaal 140 karakters, te vergelijken met Twitter. Een  van de voordelen die identi.ca heeft is dat ze gebruik maakt van een public timeline en dat wil zeggen dat de website continu gevolgd word door de zoekmachines. Maak gewoon een account aan op identi.ca en post een berichtje met de volledige url van je nieuwe website in het bericht. Let wel op dat je niet teveel url’s in je post steekt anders zal je account geschrapt worden.

identi.ca

Maak ook een account aan op linkedin en vul  je nieuwe profiel aan met je nieuwe website. Ook kan je hier een bericht posten net als op identi.ca met je nieuwe url in het bericht.

website snel indexeren

Maak volgens ook een account aan op Friend Feed en herhaal bovenstaande 2 stappen.

friendfeed

Voor deze stap gebruik ik een klein tooltje genaamd website indexer van Phoenix labs, deze tool gebruik ik ook voor mijn eerste backlinks naar mijn nieuwe website. Je kan de website indexer hier downloaden. Eens gedownload start je het programma op, de eerste keer dat je dit doet moet je eenmalig registreren en dan kan je het voor de rest gratis gebruiken. De website indexer voegt je website toe aan verschillende authority sites en gaat deze backlink automatisch pingen aan Google en de andere zoekmachines.

website indexer

Deze 5 stappen hanteer ik altijd voor mijn websites snel te indexeren, meestal kan ik mijn nieuwe website binnen het uur terug vinden in de Google index. Wil je meer weten hoe je meer bezoekers op je website kan krijgen schrijf je hier links boven dan in op onze nieuwsbrief. Of schrijf een reactie hier onder.

No comments:

Post a Comment